veelgestelde vragen en huisregels
Hieronder vind je veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden. Mocht je vraag er niet tussen staan, kun je ons een mail sturen via info@theaterzuidplein.nl of via het contactformulier. Wij proberen je vraag dan zo snel mogelijk te beantwoorden.
Kan ik kaarten reserveren?
Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt kaarten direct kopen. Is een voorstelling uitverkocht? Stuur dan een mail naar kassa@theaterzuidplein.nl voor een plek op de wachtlijst.
De voorstelling is uitverkocht, komen er nog kaarten vrij?
Kort voor de voorstelling komen er soms nog kaarten vrij. Bel dus nog even op de dag van de voorstelling naar de kassa op +31 (0) 10 20 30 203 of mail naar kassa@theaterzuidplein.nl voor actuele informatie. Ook kun je je via de website op een wachtlijst zetten. Zodra er kaarten vrijkomen ontvang je bericht van één van onze kassamedewerkers.
Waar kan ik zien tot hoe laat de voorstelling duurt?
De eindtijden verschillen per voorstelling. Bel met de kassa voor meer informatie: +31 (0) 10 20 30 203.
Waar vind ik informatie over de toegankelijkheid van Theater Zuidplein?
Meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater vind je hier.
Ik heb een tegoedbon. Kan ik deze online verzilveren?
Ja, dat kan zeker. Kies bij betaling voor ‘Gebruik tegoedbon’. Vul hier de code in en het bedrag wordt verrekend met het totaalbedrag. Als je een eigen account hebt, kun je ook makkelijk de waarde van je tegoed zien en de code kopieren naar het veld 'Gebruik tegoedbon'
Ik heb een promotiecode. Waar moet ik deze invullen?
Klik bij ‘kies het aantal kaarten’ onderop de knop ‘Gebruik promotiecode’. Vul hier de code in en klik op OK. Nu verschijnt de kortingsprijs op de pagina en kun je het aantal kaarten kiezen.
Ik heb nog een oude theater- en concertbon. Kan ik deze nog verzilveren?
Ja, dat kan zeker. Je kunt je bon inleveren bij de kassa. Kijk hier voor de openingstijden van de kassa of bel +31 (0) 10 20 30 203. Mailen naar de kassa kan ook via kassa@theaterzuidplein.nl.
Ik heb een podiumcadeaukaart, kan ik mijn kaarten hiermee (deels) online betalen?
Ja, dat kan. Kies op de betalingspagina voor de keuze ‘podiumcadeaukaart’ en vul de code in.
Wanneer ontvang ik mijn kaarten?
Je ontvangt direct na betaling en bevestiging een link met de e-tickets.
Moet ik mijn e-tickets uitprinten of scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?
We kunnen de kaarten vanaf je mobiele telefoon scannen, het liefst via ‘mobile tickets’. Een scan van de duidelijk zichtbare QR code kan ook.
Ik heb geen bevestigingsmail / e-tickets ontvangen. Is mijn bestelling wel gelukt?
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen kan het zijn dat de mail in je ongewenste map is terecht gekomen. Ook kan het zijn dat er een typefout in je e-mailadres zit. Het is belangrijk om altijd terug te keren naar onze website als je betaald hebt. Zo word er een link gelegd met ons kassasysteem en jou als koper. Als je betaling gelukt is, krijg je binnen een uur de e-tickets. Zo niet, bel dan met de kassa op +31 (0) 10 20 30 203 of mail naar kassa@theaterzuidplein.nl.
Ik kan mijn kaarten niet meer vinden, wat nu?
Je kunt op de dag van de voorstelling vanaf een uur voor aanvang je kaarten afhalen bij de kassa. Is de voorstelling niet op korte termijn, bel dan met de kassa op +31 (0) 10 20 30 203 of mail naar kassa@theaterzuidplein.nl.
Ik had kaarten gekocht alleen zie nu dat er een actieprijs geldt, kan ik ze nog ruilen?
Gekochte kaarten omruilen voor een goedkopere kaart is niet mogelijk.
Kan ik mijn kaarten annuleren?
Als je plotseling niet kunt komen, kun je tot twee dagen voor de voorstelling je kaarten omzetten in een online tegoedbon of gelijk kaarten kiezen voor een andere voorstelling. Met je online tegoedbon kun je kaarten kopen voor een andere voorstelling.
Let op: als je zelf annuleert ontvangt je dus geen geld retour maar een tegoedbon. Wij rekenen € 3,- per toegangskaart voor administratiekosten. Kun je de kassa in de periode van 2 dagen voor de voorstelling niet bereiken? Stuur dan uiterlijk twee dagen voor de voorstelling een mail naar kassa@theaterzuidplein.nl.
Annuleringsverzoeken na de voorstelling worden niet in behandeling genomen.
Wat heb ik nodig om de online stream te bekijken?
- Een smartphone, tablet, laptop of desktop-computer met een bijgewerkte browser.
- Een goede internetverbinding.
- De unieke toegangslink. Je ontvangt de link direct in de orderbevestigingsmail.
Kan ik de stream casten via Google Chromecast op mijn TV?
Jazeker! Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktop computer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Ervaar je problemen? Kijk dan eens naar deze snelstartgids van Google.
Kan ik de stream casten via Apple TV op mijn TV?
Ja, dit werkt vanaf je iPhone, iPad of Macbook. Zie hier voor uitleg van Apple zelf. Wij adviseren om dit niet te doen via de ‘Synchrone weergave’, maar gewoon vanuit de videoplayer op het Apple TV icoon te klikken
Met hoeveel apparaten kan tegelijkertijd gekeken worden?
Je unieke code is geldig op één apparaat. Wel is het mogelijk om van apparaat te wisselen tijdens de stream.
Welke webbrowsers zijn het beste om de stream te bekijken?
We raden aan om een recent bijgewerkte webbrowser te gebruiken, zoals Google Chrome, Firefox of Safari. Controleer of update de browser op tijd voordat de online stream start.
Kan ik de online stream ook bekijken buiten Nederland?
Ja, dit kan zeker. Je krijgt een toegangslink die je overal af kunt spelen.
Hoe lang kan ik terugkijken naar een online stream?
Een online stream verdwijnt na 48 uur vanaf je eerste kijkmoment.
Kan ik de online stream met andere mensen bekijken?
Nadat je een online ticket hebt gekocht, ontvang je een unieke link. Deze link kun je op één apparaat tegelijk gebruiken. Het is aan jou om te beslissen met hoeveel mensen je de stream bekijkt.
Mag ik de online stream opnemen?
Dit mag niet. Wij verzoeken je net zoals in het theater om geen video’s te maken van de voorstelling.
Kan ik de unieke link naar iemand anders sturen om de stream te delen?
De stream is vanaf één apparaat tegelijkertijd te bekijken. Wij adviseren dan ook om de link niet door te sturen naar iemand anders.
Ik kan mijn unieke toegangslink niet vinden. Wat moet ik doen?
De unieke link wordt direct na je bestelling verstuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het kopen van tickets.
Controleer je map met ongewenste mail of de toegangslink misschien daarin terecht is gekomen. Als je de mail niet meer kunt terugvinden, neem dan contact met ons op via kassa@theaterzuidplein.nl.
Wat moet ik doen als mijn code ongeldig blijkt te zijn?
Heb je op de link doorgeklikt vanuit je orderbevestigingsmail? De code wordt dan automatisch voor je ingevuld. Lukt dit niet en heb je handmatig de code ingevoerd? Controleer goed of de code geen typefout bevat. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact met ons op via kassa@theaterzuidplein.nl.
Is er technische ondersteuning beschikbaar tijdens de livestream?
Ja, tijdens de online stream kun je contact met ons opnemen via tz@theaterzuidplein.nl.
Ik zie niets op de stream of de stream lijkt te zijn gestopt. Wat kan ik doen?
In de meeste gevallen helpt het om de webpagina in de browser te vernieuwen. Je kunt dit doen door op F5 (Windows) op het toetsenbord of Command ⌘ + R (Mac) te klikken. Of gebruik het icoon dat zichtbaar is in de browser (pijltje) om te vernieuwen. Klik vervolgens weer op de ‘start stream’ knop en vervolgens op de’ play’ knop’.
Wat vaak ook helpt, is een andere browser of een heel ander apparaat te proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari worden ook ondersteund.
Als dit niet werkt, controleer dan de volgende stappen:
- Controleer of de juiste link wordt gebruikt voor toegang tot de stream.
- Controleer de internetverbinding. Het beste resultaat krijg je met een bekabelde internetverbinding.
- Controleer of de browser is bijgewerkt.
- Controleer of cookies in de browser zijn ingeschakeld.
- Controleer of de accu van je apparaat volledig is opgeladen.
Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen?
Controleer of het volume van zowel apparaat als van de videoplayer aan staat. Als je aan het casten bent, controleer dan zowel het volume op de TV als het apparaat waaruit de stream verzonden wordt!
Ik krijg een foutmelding te zien op mijn Apple TV. Wat nu?
Zorg dat je Apple TV is bijgewerkt met de meest recente updates. Zie hier uitleg van Apple zelf.
Ik heb problemen met het casten, wat moet ik doen?
Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde WiFi netwerk zit als je Chromecast en/of Apple TV. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast en/of Apple TV opnieuw op en probeer het nogmaals.
Kan ik de browser van mijn TV zelf gebruiken om de stream te bekijken?
Dit is mogelijk, als je televisie dit ondersteunt. Hoe nieuwer de TV, hoe groter de kans dat dit werkt.
Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via tz@theaterzuidplein.nl.
Hoe kan ik mijn gekochte kaarten op mijn smartphone laden?
Kaarten laten scannen op je telefoon kan op 2 manieren:
1. Als je een app wilt gebruiken, moet je deze downloaden op je telefoon. In de App Store kan je zoeken op ‘Wallet-ticket’. Bij Android kun je bijvoorbeeld de app ‘WalletPasses’ gebruiken en bij Iphone de app ‘Tickets Wallet’.
2. Als je de kaarten als pdf download op je telefoon (eerste blauwe link in de bevestigingsmail) kunnen wij deze ook scannen. Hier is geen app voor nodig maar het scannen zal dan iets langer duren.
Hoe kan ik mijn kaarten op mijn smartphone laden?
1. Download een app
iPhone
Met de app Wallet, die standaard op de iPhone geïnstalleerd is kun je de mobile tickets opslaan.
Samsung / android
Met bijv. de app WalletPasses (in Google Play store) kun je de mobile tickets opslaan.
2. Download je mobile tickets
Om mobile tickets in de app te downloaden, open je eerst op je smartphone de e-mail van Theater Zuidplein met de link naar je kaarten. Klik bij ‘2. Smartphone’ op de eerste link. De app opent automatisch. klik op ‘Voeg toe’ om het mobile ticket op te slaan.
Let op: Heb je meerdere kaarten gekocht, dan moet je per link steeds de kaart in je app op te slaan. De kaarten worden per voorstelling opgeslagen.
3. Het scannen van kaarten
Wanneer je naar de voorstelling komt, open je de app en zoek je de kaarten. Heb je meerdere kaarten, veeg dan van rechts naar links om je volgende kaart in beeld te krijgen. Wij kunnen dan de QR-code per kaart scannen.
(Secure) Smart tickets
Voor sommige populaire voorstellingen verkopen wij, in samenwerking met Ticketmatic, extra veilige e-tickets om doorverkoop tegen te gaan. De kaarten die je koopt via www.theaterzuidplein.nl of de Ticketmatic app worden (ruim) een uur voor aanvang van de voorstelling pas actief. Je vindt je veilige e-tickets in de Ticketmatic App. Download deze voordat je kaarten koopt, in de AppStore of de Playstore.
Hoe werkt het?
- Download de Ticketmatic app.
Gebruik in de app hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt bij het kopen van je kaarten (stap 2). - Koop je kaarten via de website: www.theaterzuidplein.nl.
NB 1: Gebruik hetzelfde e-mailadres van je account in de Ticketmatic App.
NB 2: Je kunt in een bestelling alléén kaarten voor deze voorstelling kopen; andere voorstellingen koop je apart. - Kies je stoelen.
- Kies een betaalwijze en vul je e-mailadres in.
- Bevestig en betaal.
- Je ontvangt een bevestigingsmail.
Hierin vind je informatie over hoe je de app kunt installeren en waar je de tickets kunt terugvinden. - Download en open de Ticketmatic app.
Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde e-mailadres die je hebt gebruikt bij het kopen van de kaarten. - In de Ticketmatic App vindt je alle gekochte e-tickets.
De scanbare toegangscodes van deze e-tickets worden zichtbaar vanaf 1 uur voor aanvang. Let op: de QR-code verandert elke 30 seconden.
Kan ik smart tickets aan iemand anders geven?
Nee, smart tickets kun je niet weggeven.
Ik heb zojuist smart tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?
De kaarten komen binnen 24 uur op je app. Je kan proberen rechts bovenin het venster je kaarten te vernieuwen. Als je binnen 24 uur geen kaarten ziet kun je de kassa bellen.
Ik heb geen smartphone. Wat nu?
Heb je zelf of niemand binnen je gezelschap een smartphone? Vanaf een uur voor aanvang kan de kaartkoper de kaarten bij de kassa ophalen, op vertoon van een legitimatiebewijs.
Vanaf welke leeftijd mag mijn kind naar een voorstelling?
Bij de peuteruurtjes op de eerste woensdag van de maand mogen baby’s meegenomen worden. Voor kinderen jonger dan 1 jaar hoef je geen kaart te kopen. Voor alle andere voorstellingen houden wij de leeftijdsindicatie aan die geldt voor de voorstelling. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Dit is bijvoorbeeld afhankelijk van de inhoud en de lengte van de voorstelling. Kinderen jonger dan deze richtleeftijd kunnen de voorstelling voor de spelers en andere bezoekers verstoren. Wij vragen je hier rekening mee te houden.
Moet ik als ouder ook een kaart kopen?
Ja, iedereen die naar een voorstelling gaat, heeft een toegangskaart nodig.
Moet ik ook een kaart kopen voor baby’s/kinderen?
Ja, behalve bij het peuteruurtje op de eerste woensdag van de maand. Dan hoef je geen kaart te kopen voor kinderen die jonger dan 1 jaar zijn.
Mag mijn kind op schoot?
Natuurlijk mag je een kind tijdens de voorstelling op schoot. In verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer heb je wel een toegangskaart voor je kind nodig. Nog makkelijker: bij de ingang van de zaal kun je gratis een stoelverhoger lenen.
Kan ik een kinderwagen/buggy meenemen?
Kinderwagens en buggy’s mogen niet mee de zaal in. Deze kun je achterlaten bij de garderobe. De garderobe is onbeheerd.
Zijn er stoelverhogers voor kleine kinderen?
Ja, die zijn gratis te verkrijgen voor de grote en kleine zaal.
Vanaf welke leeftijd mogen kinderen zelfstandig een voorstelling bezoeken?
De minimale leeftijd waarop een kind zonder begeleiding een voorstelling mag bezoeken is 12 jaar. Kinderen tot 12 jaar moeten onder begeleiding van een volwassene te zijn.
Ik wil kaarten voor een rolstoelgebruiker kopen, kan dat?
Zeker. In onze zalen hebben wij rolstoelplaatsen beschikbaar. Rolstoelplaatsen zijn telefonisch te reserveren bij de kassa via +31 (0)10 20 302 03. Helaas zijn de rolstoelplaatsen niet via de website te reserveren.
Ik ben slecht ter been/slechthorend/slechtziend. Waar vind ik meer informatie over jullie faciliteiten voor mij?
Meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater vind je hier.
Waar kan ik parkeren?
In de buurt van Theater Zuidplein vind je genoeg plek om (betaald) te parkeren. Meer informatie over parkeren vind je hier.
Kan ik gebruik maken van een garderobe?
De is garderobe helaas tijdelijk gesloten. Doe je jas en tas in een locker. Alleen tassen kleiner dan A4 formaat en tassen niet dikker dan 10 cm mogen mee de zaal in. Grotere tassen kun je in de lockers achterlaten.
Lockers
Je kan bij de kassa een muntje halen voor de lockers die bij de garderobe staan.
Ik ben te laat bij een voorstelling. Wat nu?
Wanneer de voorstelling is begonnen bestaat de kans dat je geen plaats in de zaal kan krijgen. Wel doen we alsnog ons best om een plaats te vinden, als dat mogelijk is. Wij geven geen geld terug.
Fotografie
Wie Theater Zuidplein bezoekt, kan gefotografeerd of gefilmd worden. Deze foto’s en- of video-opnames gebruiken we als verslaglegging van voorstellingen/evenementen en kunnen gebruikt worden op de website of social media kanalen van Theater Zuidplein. Als je niet of niet herkenbaar op foto’s/videobeelden wilt zijn, kun je dit aangeven bij één van onze medewerkers of de fotograaf of na afloop via tz@theaterzuidplein.nl. Wij zorgen dan dat de betreffende foto verwijderd wordt. Dit geldt alleen voor beeldmateriaal dat gemaakt is door of in opdracht van van Theater Zuidplein. Het kan voorkomen dat andere bezoekers of andere partijen foto’s of filmpjes maken. Daar hebben wij geen invloed op.
Mag ik filmen of fotograferen tijdens een voorstelling/evenement?
Zonder toestemming vooraf van Theater Zuidplein, de organiserende instelling en/of het optredende gezelschap mag je geen foto-, video- of geluidsopnamen maken.
Wat zijn jullie huisregels?
Onze huisregels vind je hier. In Theater Zuidplein zijn ook de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouw Directies (VSCD) van toepassing. Bekijk hier de Algemene Bezoekersvoorwaarden.
Hoe gaat Theater Zuidplein om met mijn privacy?
Wij nemen privacy serieus en gaan daarom zorgvuldig met je gegevens om. Wij houden ons aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Om je goed tot dienst te kunnen zijn is het nodig om je persoonsgegevens te verzamelen en verwerken. De gegevens worden verzameld en door ons verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving. Lees hier de Privacyverklaring van Theater Zuidplein.